lördag 4 juni 2011

vappenytt-hänt i veckan

Vappen Gäddnyllet har busat som en tok under veckan. Ja vad skulle han annars göra? Lyckades slita ner min tvättlina i trädgården med VITTVÄTT på!
Han bet sig fast i baken på mina byxor medans jag släpade honom till bokhyllan där jag halade fram "valpen i vår familj" för att åtgärda problemet.

Jag läste alltmedans det knakade oroväckande i brallan o det faktiskt sved en stund i skinnet, men på kapitlet "välj rätt valp" så tog han ett nytt tag därbak o jag bestämde mig för att dricka kaffe istället.
Med Gäddnyllet släpande i rumpan likt en hemorrojd på en blåval kämpade jag mig fram till termosen med boken i högsta hugg.

Lyckades dra hela ekipaget till trappan där jag slog mig ner(japp, på hans trut) och hällde upp kaffet.
INGENSTANS i boken stod det vad man gör när en valp bitit sig fast i braxan...men ...när kaffet var urdrucket hade Gäddnyllet redan släppt o var på väg mot nya äventyr =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar