torsdag 9 juni 2011

våga vägra Vappetrots!

Häromdan: Vappen o Lena skulle ut o åka bil. Med lock, godis o lurendrejeri fick jag Guerain att komma fram till bilen.
Jag tog ett tag om fram o bakänden på det håriga djuret för att lasta in honom i buren.
Då tar den lille fan emot med sina enorma framtassar o håller emot järnet på burkanten!
Så där står jag med ett knä på  kofångaren med tung valp, och trycker allt vad jag orkar medans hans bakben kommit in i buren men hakan är ovanför o framtassarna håller emot.
 Då börjar jag skratta för det måste se för jädra dumt ut och skrattar man finns ingen kraft kvar att hålla emot. som ett sista desperat försök trycker jag mig mot vappen  och pressar in honom i buren med kroppen för att till sist kunna skjuta in rumpan med händerna.

jösses säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar