onsdag 22 juni 2011

busy week, eller busig vecka.

jösses, vilken vecka!  Varit & fikat med kompisen vars familj låg sjuk, inte skulle jag få det inte.
Jo det fick jag...
Fatta vad jobbigt det är med en busig vappe när man själv ligger med feber o halsont och bara vill sova hela tiden!
Guerin lyckades mangla mina kläder (nej inte som det låter) jaga hönsen, bita sönder skor, och hoppa på mig, alltmedans jag låg i sängen o tyckte synd om mig själv.

Tantkärringen Saga har fått en ny chans- andra veterinären bedömde det som svullen spottkörtel och antibiotika ordinerades. Hon är allaredan mycket piggare!
Å vi som hade förberett med att gräva en grav till henne.
Bara nu provsvaren på biopsi om två veckor visar att det inte är cancer så kan vi andas ut, hon behövs ju här för att hålla koll på Vappen.

Han är nu en stor kille som väger 30 kg, hoppas det är normalt, men den lille skiten utnyttjar det när han inte vill något! Då lägger han sig ner och ju närmare jag kommer desto mer på rygg blir han. Inte lätt att lyfta en vappe då..
Hans nya bästis heter Hugo och är en Tibetansk spaniel på 3 månader. De busade som attan och det är ingen tvekan om att spanieln bestämmer av de två.

STATISTIK ÖVER VAPPEAKTIVITETER:
Rövbett med knakande bralla: 15 ggr
Jaga höns:   6 ggr
Gräva morsans rabatt: 56000 ggr
Tassar i "paraplyställning" när han ska in i bilbur: varje gång
Släpa ut underkläder ur tvättkorg: 23 ggr
Skälla: för mycket för att vara varghund? skulle inte de vara den tysta rasen?


                                              Aaahhhh..så gott att sova.
graven var ändå för liten...

HUGO!

Hej hamstern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar