måndag 14 februari 2011

Stickmaskin

Äntligen kanske jag fått fatt på en stickmaskin! Den är 20 år gammal o köptes på Husmodersmässan, har svensk bruksanvisning mm.
Har sparat Sagas ull för att se om jag kan spinna tråd av den, kanske göra nåt fint.
 Igår kväll låg jag i sängen med katten Pissejanson, hund Saga och kanin Rosemary. Nu håller jag på att väva i vävram och Rosemary tyckte det var intressant, ja så jäkla intressant att hon pissade på mitt täcke!

Nåväl  apropå ingenting så såg jag Skavlan i fredags på tv:n, Carola Häggkvist var med och hon hade en form av boa som var gjord av tuppfjädrar!!  Kanske ett nytt designinslag som kommer till våren?

Kan se det framför mig, catwalken, mycket folk, bra musik, speakern: Här ser vi Lenas kreationer med egenuppfödda tuppfjädrar, sjalar, hattar.Särskilt spännande är den högskurna bikinin vi ser i bild, lätta fjädrar med lyster, lång fjäder som string, dekorerad med swarowskikristaller. Ett måste Beach 2011.

jaja..gjorde färskost igår, gott.  Serverade hönsen falukorv med, det fullkomligt skriker av lycka!
Så barnsligt, så roligt.



                                          Gullefjun o Tillbehör i sommarens djungel

                                          Pingu- Ett höns att räkna med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar