tisdag 22 februari 2011

Nakenjan- En frusen stjärt berättar../A frosen bottoms story...

Ibland när det är fina vinterdagar tar jag med mig kaffe( livets enda nödvändiga dryck) och traskar ner till hönshuset för att göra dem sällskap en stund. Denna dagen var det fint väder och varmt i solen men det började blåsa ganska mycket.
Nakenjan hoppade upp till mig och slog sig till ro i knäet, medan jag fikade och funderade över i stort sett ingenting.
Jag kände hur han skakade av köld när det började blåsa så som den gentlekvinna jag är erbjöd jag honom skydd i min jacka, något han inte var sen att nappa på. Jag skulle fasen kunna sälja snö i Arktis så bra är jag på att övertala!
Denna vackra dag var även Jas Gripen ute och övningskörde, och de skulle då sannerligen behöva lära sig hålla avstånd!
Flygningen gick lågt över oss så kaffet skakade i koppen, hönsen skrek i panik, hunden sprang o skulle fånga denna stora skata och själv kunde jag se att piloten var orakad =)

Lille Nejkis blev så rädd så han kröp in i jackärmen och vägrade komma fram!
Som plåster på fjädrarna fick han följa med in o äta ost o köttfärssås, samt värma sig framför kakelugnen.

Nu kan man ju undra om vad Nejkis gillar mitt ohämmade exponerande av hans stjärt i media. Men jag kan glädja er med att den lilla luringen inte går lottlös för han får en ostbit o ett salladshuvud per klick på hemsidan så han är ju nöjd.
Tur för er att ni inte får se min stjärt på bild, det är också näck o inte alls lika estetiskt tilltalande som Nakenjans  =)
Today: coffe outside with the hens, Nakenjan jumped onto my lap and we had a nice time in the sun. However it started to be windy and I asked if he wants to sit inside my jacket, he accepted.

Suddenly a warplane Jas-gripen flew so low over us I could se that the pilot didnt had a shave for a good week or so.
The hens run screaming inside, the dog started to chase this big magpie and little Nakenjan crawled into the sleev of my jacket, and he didnt get out.
I had to promise him to follow me inside and get som cheese and pastasause as a compensation for this terrifying experience!
So for all of U who thinks that I shameless shows his little bottom in media  I can say that hes compensated whit chees and sallad everytime someone klicks on the side. 

 So enjoy and klick on, for his little frosen bottoms sake..=)

                                             Resting in the sun.
                                           Did U want this one?
                                          Home sweet frosen home..
                                           En varm stjärt är en bra stjärt..
                                           My little assistent..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar