söndag 20 februari 2011

Hönshiss o kycklingvakt./Chickenelevator & nannydog.

När mina kycklisar var små så ville de upp till mig ibland men nådde inte då jag satt i fåtöljen framför brasan eller ute i trädgården om sommaren.
De kom snabbt på att om man bara klev upp på stormattes fot så hissade hon upp benet o det var bara att traska rätt i famn!

   My chickens were using my foot as a chickenelevator when they needed som TLC from me, just get up on the foot and go! 
My dog Saga guarded the little ones with her life (and some treats as payment, nothing is for free nowdays).

                                           Kycklinghiss/ elevator first class  =)


Hey there sweetie! Ever heard of Kentucky fried chicken?




 

                                        Höns är smarta djur....och så sällskapliga.

2 kommentarer:

  1. Asså jäklar vilka underbara bilder.
    Fick tips om din sida från någon på alternativ.
    mvh
    majsan från Eggeby

    SvaraRadera
  2. Tack! såg inte din kommentar förrän nu.. din blogg e också kul, men jag har inte klurat ut hur lägga till den på min sida..
    jag tar mycket kort, bra med digitalkamera så slipper man 36-bilders rullar där 30 är suddiga =)

    SvaraRadera