lördag 26 februari 2011

Khadaffi-Nu närmre dig än nånsin. Khadaffi- closer to U than ever.

En gång i tiden ville jag ha en angora kanin. Sagt och gjort, rabbiten bokades över telefon, gps:en laddades, gps:en glömdes hemma. Hittade dit. Kanin betalades och kom hem i en låda.

Vi fick en sk smekmånad, nej vecka var det nog, innan hon blivit varm i pälsen och kände sig hemmastadd.
Rosemary var hennes ljuva smeksamma namn....en kelig söt ullig sak som jag borstade på kvällarna framför brasan. Hunden spanade och tyckte det var spännande.
Men så.. en dag... Såg ett par solglasögon slängda i buren, en löjlig skärmhatt med medaljer låg bredvid. Vad hade hänt?
Rosemary började visa sitt rätta jag. Hon fick som vanligt var lös i köket en stund och hon skuttade fram till The Höns Pingu och morrade lite. Plingan gick undan med snopen kam, hon brukar ju vara den som bestämmer här.
Hunden Saga smög fram för att hälsa lite på RosemaryyYYYYYL!! Kaninbruden ställde sig på bakbenen morrade och gjorde ett utfall mot Saga!  Till reträtt!
Hon sprang fram till mig och sa att jag skulle hjälpa henne med den dumma kaninen. Som den otroligt smarta kvinna jag är (ja ALLA hönsen säger det) så skulle jag lugna ner kaninen.

Sträckte fram handen och den lille diktatorn ställde sig på bakbenen, morrade och bad mig dra åt helsicke!

Så nu har vi en Khadaffi i köket förklädd till en fluffig kanin, men jag ser fjanthatten och brillorna ligga där, medaljerna strödda i buren. Hur kunde jag missa alla dessa tecken?

Vi har nu haft överläggning i Vita Hönshuset, beslutat att starta en gerillagrupp med Gullefjun i spetsen., laddat toarullar med morotsmissiler, gjort slungor av pelletsklumpar samt lagt fulla dammsugarpåsar som nödvärn.
Direkt från Jeppagård- Lena & The revolutionary Höns! Over änd out!

Once uppond a time I wanted a fluffy angora-rabbit. Ordered it, went there and brought the little sunshine home in a box!
After a good week or so we had have our honeymoon and I noticed something was different! My senses told me something was going on....
Noticed a par of sunglasses and a stupid hat in the cage..some plastic medallions where spread everywhere. Apar of dirty mens underwear too, but dont tell anyone ok?

Rosemary The Rabbit was on the loos in kitchen and yelled at my superhen Pingu. Pingu was afraid and confused. Then the dog tryed to nicely say hello to Rosemary.
Rosemary stood on the backlegs, growled and made an attackeffort! Saga run to me- help me mommy!  I reached our for the rabbit and she did the same with me!!
We had a little Kadaffi in the kitchen! Oh bladdy hell!!
Quickly back to the headqarter The white Henhouse, lets start some gerillawarfare! Rooster Gullefjun is the Commander and leads the group.
Whe have loaded toiletpaperrolls with carrotmissiles, oldfashion "throwingwapons" loaded with chunks of rabbitfood and built defensezones from full waakumcleanerbags!

                                          Obey U stupid mass!!

For CBS-news Lena & the revolutionary Hens! Over and out!

5 kommentarer:

  1. Skrattar så jag dör, vilken underhållning.
    //Annica

    SvaraRadera
  2. Onda Onda kanin!! Gräv ner den till räven!

    SvaraRadera
  3. tycker den där jävvrans Khadaffikaninen har tagit över fortet lite väl mycket! jag e fasen rädd för henne nu..=(

    SvaraRadera
  4. Hör khadaffi kaninen säga:
    My people loves me.....

    SvaraRadera
  5. Mmmm..hon får nog jobba på att skaffa sig ett folk. Vi är på rebellsidan ALLIHOPA!

    SvaraRadera