söndag 15 januari 2012

hej kyla

Den senaste veckan har vädret varit lika ombytligt som sossarnas åsikter.Dock inte lika skrämmande..
Min hund VappeGäddanBus har med glädje kastat sig i sängen för en stunds påtvingat kel, gärna när matte har choklad och en ny tidning att läsa.

Matte har varit trist och jobbat fre,lö, söndag och vovvarna är inte imponerade över vistelsen i hundgården.
Jag å andra sidan var inte imponerad över deras doft så det fick bli ett bad. Saga är för gammal att lyftas i badkaret och Gäddis är för stor så det blev dusch på golvet.
Jösses min hund hade ju beiga inslag i pälsen!!

Nu luktar hushållet här gott! speciellt som jag tvättade en av hönsen också =)

Mina 6 kykklisar växer och följer sin stolta moder.
Hon ser till att alla i hönshuset fattar att hon har slitit för att få fram dem och då ska de ha mat först!

Nähä, dags att ta kvällen känner jag.
solong långkalsong.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar