tisdag 3 januari 2012

Bästa, och tålmodigaste läsare.

Det har blivit sporadiskt skrivet här märker jag och jag skulle kunna skylla på fotsvamp. Så det gör jag..

Idag har jag och min Irländska VappeVarg varit hos syrran och hälsat på.
Givetvis blev vi totalt överraskade av snöovädret på hemväg och gud så skönt när vi väl var hemma!
Då var det 12 grader inne, bära in kassar, hugga ved, rädda kycklingar, torka golvet, mata höns o släcka....ja det tar sin tid.

Min Vappe mättes i vanlig ordning hos syrran, nu e han 90 i mankhöjd och högre bak så lite till växer han nog.
vet inte vad han väger men när han lägger sig på mig när jag gör tantgymnastik på morgonen så orkar jag inte flytta honom  =)

Ibland går vi "på stan" och det är alltid några som vill klappa, prata mm och det roliga är att DE tackar alltid för att vi tog oss tid att stå där!
Ganska ofta frågar folk om de får ta kort på Guerin eller om jag kan ta kortet så de får vara med på bild =)

nähä fotsvampen kallar, mat-o-sovklockan har ringt. kycklingarna är naniga....dags att sova själv nu när klockan är 23.30.
Jo min numera 10-månaderstass Vappen har lyckats med:
slå ner min Strindberglampa i sömnen så glaskupan pajjade.
Gnaga på sänggaveln till mina vackra antika sängar, köpte de av min 99-åriga väninna lite före hon dog.
Gnaga på hyresvärdens antika skåp i köket (ajajajajaj).
Fånga vaktlar i hönshuset, försvinna som en oljad blixt o tro att jag inte märker nåt.
Gnagt sönder ett otal innetofflor.

Men han är så söt så han har inte fått skäll för nåt utom för hönsovakteljakt.


                                           Mmmmm vad vilsamt.



Talgbollar smakar gott.


Ahhh! värmen från datan...

"säkert att du inte gillar Eulalia då?"



Å vinnaren är.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar