söndag 8 januari 2012

En Vappig dag.

Idag var det rävjakt här i Våthult. Det hade jag glömt när hundarna släpptes ut på morronkvisten.
Lite senare ser jag Vappen i full rulle efter en hårt arbetande jakthund, lite pinsamt då jägarna stod en bit bort.
Han är ju inte smidigheten själv när han springer med sin stora nos i baken på jaktvovven och skjuter honom framför sig =)

Vädret har varit fint så efter att hotat min kamera till livet så fick jag några bilder iaf.

Jag tycker min Vappe har blivit keligare på sista tiden. Det är ofta han kommer och vill kramas, då han sätter sig på sin lilla (?) stjärt och lägger tassarna på mina axlar när jag sitter vid datorn.
Då är det bara att avbryta surfandet och börja klia rygg.

Förmodligen är jag en människa av lika dålig karaktär som en chokladmissbrukande diabetiker.
Så här är det:  ALDRIG mera höns inne! sa jag till hundarna medans jag surt vädrade sängkläder, sopade och plockade upp ett par renrakade krukväxter som låg på golvet.

Så gick jag ner i hönshuset och min lilla hönskyckling försökte kliva upp på min arm, hon som fryser jämt.

Borstade bort hönset som en smygfis i vänthallen på en tågstation och gick in och nattade oss alla.
Ahhhh! Det dåliga samvetet gjorde sig påmint. Karaktären sa-titta inte på mig, du skulle ju slutat med choklad för länge sen å hur gick det?

Det Dåliga Samvetet sa- jaha ditt varma svullo. Så här ligger du nerbäddad under dubbla duntäcken och de stackarna därute skulle inte kunna fylla en suspensoar med dun ens. Jaja det kommer en tid när allt ska betalas, som Bo Kaspers orkester sjöng.
Å det vill jag ju inte!

Så upp igen och ut o hämta den frusna lilla hönskycklingen.
Hon åt som en tok och bäddade sen ner sig nöjt skrockande på höns/hund/pojkväns-delen av dubbelsängen.

Så går det till!
Ska nog söka till nåt program som heter "Mitt höns tar över mitt liv".



BUSA!!!!


My name is Jansson, Pissman Jansson.




så jäkla kul med TV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar