tisdag 3 maj 2011

senaste nytt från Mellanbrösten/ latest news from Middlebreast!

Khadaffi (det lilla helvetet som hon också kallas) har nu fått flytta ut i hundgården. Ja jag måste skydda mina djur mot henne.
Hon kämpade dock emot och bet mig i armen när jag bar ner henne. Alltså, luktar jag illa? på nåt sätt som säger att kaniner inte gillar mig? Utsöndrar jag någonting som gör att de vill gräva en håla, trycka ner mig där och ta över hela Jeppagård?
well inte vet jag men nu har jag skaffat en betydligt snällare kompis. En Irländsk varghund!


Pyret är 9 veckor och när vi gick för att säga hej till Khadaffi i hundgården så gjorde hon ett utfall och valpen sprang och gömde sig hos mig.
Försöker säga till valp att ALLA har-djur är såna så här ska inte jagas nånting!

Lilla Guerain som hunden heter har hälsat på hönsen och verkar ta allt med ro, det bådar gott för framtiden då han säkert kan trycka in halva flocken i käften vid ett och samma tillfälle.

Lilla bebisharen är nu ute i naturen igen. kaffe på trappen en solig dag och den skuttade långsamt iväg, vände sig inte om. Lycka till lille vän! kommer sakna dina skutt i mitt ansikte nattetid.

And now in rabbish...Khadaffi (called Little Hell) has moved to the dogcage..you know, the big outthing where ppl put dogs and dont go out w then but sais-Oh hes out ALL day so his life is good!

I needed to do that to protect all the other animals. But the stupid furball bite my arm!
Do I smell like "the worlds most incompetent packleader ever"?

Now I have got a nicer friend, an Irish wolfhound named Guerain. 
The little guy is only 9 weeks, paws like pizzas and soo gentle!

I let him say hello the Khadaffi and ofcourse she attacked him!
Well...good if he believes all hare-animals are dangerous and stupid so he wont chase the wild ones. Hes capable of eating half my hens, at the same time!

Little baby-hare is loose now. Sunny day, coffe outside and he did slowly mowed away, didnt even looked back once. Good luck in life sweetie! gonna miss you jumping my face in nighttime..

scary chickens!


9 weeks old paw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar