onsdag 18 maj 2011

Nu har jag fått ett "nästan-ryggskott" samt tennisarmbåga av att bära vargvalp. Det borde döpas om till Gigantvalparmbåge istället.
Givetvis kom jag på den braiga snilleblixten (som iiiingen före mig gjort) att slänga doggen i cykelkärran och dra en runda på cykel.
Efter mycket kopplande o trasslande så fick jag fast kärran på den numer 100åriga cykeln, som har en urgullig flygande häst på framskärmen.
Undrar om det betyder att det gick jättejättefort en gång i tiden att cykla till boden och handla bröstpastiller åt sjuka mormor?

Gäddnyllet blev sketglad när han såg den bäddade vagnen, han förstod att en "gratis"promenad var nära förestående.
Ilastad och Saga bredvid så cyklade vi sakta iväg.
Allt gick jättebra tills Gäddan bestämde sig för att hoppa ur och föll framför kärran.

Jo visst, anmäl mig bara, jag körde över honom med cykelkärran =(
 Han skrek o sprang in i en granhäck där han tyckte synd om sig själv.

Efter lite övertalning så kom vi iväg igen, nu med bättre flyt då han fattar snabbt!

Väl hemma så skutt i badkaret. Valpen blev rädd och ville krafsa sig ur badkaret så matte var tvungen att hinka av sig kläderna och duscha tillsammans med honom. Det kändes genast bättre sa Gäddan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar