onsdag 25 maj 2011

Äventyr

Hela livet är ett äventyr för en liten valp. Han har fått för sig att det är "damerna först" som gäller vad vi än ska göra, som att gå ut genom dörren, gå in genom densamma, promenera eller spana höns.
Ofta får jag öppna ytterdörren och gå ut en bit före honom för att han ska gå och sen stänga dörrn.

Häromdan så var vi i matförrådet och vi gick ut. Jag stängde dörren och tyckte det tog emot så jag drog lite hårdare, efter ett litet tjut förstod jag att det var en vargsvans ivägen!
Det är en mycket tålmodig valp jag har..
Mina höns har uppfostrar honom att vara försiktig med mammor och kycklingar. De anfaller om han närmar sig och jagar ut vappen ur hönshuset...inte konstig han vill att jag går först!




                                          Hej. Kan ni ta mig till er ledare?



                                          Veckans läxa: Killen till vänster i bild med enorm pung
                                           ska man akta sig för!

                                           vila i trygghet ( o fotsvett)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar