fredag 17 april 2015

Nu har keramikverkstaden fått ett lite större fönster!
Min Bertil tog fram cirkelsågen och fixade det och så satte vi i en plexiglasskiva.
Det blev ett långsmalt fönster vid dörren så jag kan ha lite översikt över trädgården och djuren där när jag grejar med leran.

Antagligen har jag anlag för lite lätt klaustrofobi för det har varit svårt att komma till ro och arbeta där utan att kunna se vad som händer utanför.

Den dan jag har mitt eget hus så ska jag göra min verkstad såsom jag vill ha den. För ändamålet har jag sparat två jättefönster med ca 16 mindre rutor i varje. De kan vara gamla industrifönster men jag vet inte.

Häromdagen fick Tjejen ur sig nåt som liknade ett ägg utan skal, ja det låg bara lite gula o vita på golvet.
Hon har ju inte mått jättebra tycker jag, lite sådär rädd att jag ska ta i henne och det tolkar jag som att det gör ont.
Min lokala veterinär kan inte ett smack om höns men jag har varit där med två stycken och han tar sig en timme för vardera besöken och gör vad han kan.
Dessutom är det inte särkilt dyrt att gå dit.


För er som är intresserade av  hästar, politik och debatten om unga flickors utseendehets i stallmiljön kan jag rekommendera min vän  journalisten Ulrika Fåhraeus blogg "ponnymamman" som har blivit mycket omtalad på sistone.
Även om man inte har barn (eller häst) så är den läsvärd pga  att hon tar upp ämnet om vem som bestämmer om hur man ser på unga flickors utseende.

Nåja det var dagens politiska inlägg =)
Sedan Khadaffi dog har jag inte skrivit särkilt mycket om politik alls. Jo Khadaffi, min skräck-kanin och diktatorn.

Nä solong folks!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar