tisdag 7 april 2015

Gucci för Tjejen

För några dagar sedan badade jag silkeshönan Tjejen i en balja i köket. Hon var inte direkt imponerad av mitt handhavande men var för blöt och tung för en snabb flykt.
 Hon rullas in i en handduk och sen värmer jag kaffe i micron.  Till mig då alltså.
Sen sitter jag i fåtöljen med henne i knäet och blåser fjädrarna torra med hårtorken.
Det tar en stund för under vingarna är det svårt att få torrt.

När hon är torr så får hon en liten dusch av Gucci Guilty för att lukta gott. Guilty står jag för.


Har haft särbon här och vi har kluvit ved och staplat den. Ett sånt slitgöra!
 Jag fick så ont i axeln efteråt så det var omöjligt att sova utan starka värktabletter.
Egentligen är det korkat att inte lyfta så mycket som en bräda på hela året och sen står man en hel dag o grejjar med veden.
Som att rulla in en tvååring på en fotbollsplan och hoppas att pyret ska kunna spela bra.

Våren är här och det är skönt att sitta ute med lite kaffe och kex som hönsen tar för sig av helt ohämmat.
Hundarna är inte mycket bättre de. Nejdå de smyger sina jättesnokar närmare kexen för varje andetag.
Hur ska jag kunna låta bli att ge dem?

Har fått hem fna doftoljor från USA att ha i ljus eller aromalampor. Även i duschkrämer och annat som jag vill ha lite doft på.
Ska pröva att blanda själv och se vad det blir.

so long.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar