onsdag 8 april 2015

Idag är det vår!
Jag var ute med hundarna och stod med röven i vädret och kollade en myrstack mycket noggrant.
Det är fascinerande att se hur de tillsynes planlöst myllrar omkring och ibland stöter i varandra.
Vad tänker de på?  Varför sitter de så många på ett ställe?
Får de inte blodsockerfall av allt stretande?
Sover myror?

Ett harklande störde min naturobservation. Det var några tyska semestergäster som var på promenad och kanske de trodde att jag gjorde toalett bakom trädstammen?

Jaja att vara konstig är bara en subjektiv bedömning av någon annan. Jag tycker att jag är lagom knas iallafall.

Tjejen har lagt ett ägg i fåtöljen och får genast ett matsug efteråt som liknar fyllehunger.

Efter mat och krossade äggskal lägger hon sig att vila på fårskinnsfällen på golvet.
Höns vet att vila på maten, kanske vi skulle ha färre utbrända människor om man gjorde som de?



                                         En stunds kvällsvila.










                                         Internationella kvinnodagen hann knappt passera innan
                                          en snopp dök upp i trädgårdslandet.
                                           Såååå jävla typiskt! ALLTID i centrum.







                                          Funderar på att gifta bort Tjejen med denna tupp.

                                          Vet inte om det är lagligt utan samtycke, men kärleken
                                           kanske kommer sen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar