måndag 25 juli 2011

full semesterrulle

Jaha det här med semester, är det så genomtänkt egentligen?  Det är en massa saker som måste göras hela tiden så man behöver komma till jobbet för att vila upp sig =)

Vappen  samlade katastrofer under veckan:
 Jag tassade upp för att slå en kiss på natten pass 3 och trampade på nåt fuktigt o mjukt.  Kyckling! tänkte jag men nej (o tur var väl det).
Det var min disktrasa som varit försvunnen ett tag och som nu låg strimlad på golvet.
Ibland tror jag att Gäddan busar loss på saker, gömmer dem o plockar fram dem till ett bra tillfälle, som det här.
I förrgår målade jag hönshus och noterade att Gäddis inte varit närvarande på ett tag. Började leta...
Jaha då hade den lille skiten traskat iväg upp till grannens kor o käkade blajjor för fullt!


Igår var jag och plockade hallon och vappis var med  såklart...en stund....sen stack han hem så jag fick plocka själv. Gillade inte hundar promenader va?

Nu har jag införskaffat reflexvästen från helvetet, ja inte namnet på butiken utan Gäddans namn på västen.  Men ska en liten vappe gå ut själv måste vappe synas.
 Grusvägen är ju också grå-brindle så han smälter väl in.
Han älskar att plocka körsbär på gräsmattan och häromnatten stod jag och tittade på en räv som traskade runt i trädgården i samma ärende.

Aj nu fick mamma ont i huvudet så nu lägger jag in lite bilder o kopplar ner..
Jo mina 11 kycklingar (åååå vaffö höns inomhus varje år?) är glada fjuniga tjockisar som Gäddas e förtjust i.

 Ja inte på ett otillbörligt sätt..,man äter inte kyckling utan kryddor är vårt motto på denna gården =)



                                           Gäddan med skräck i blicken.





                                            Nån som tänkt mata mig snart?


                                              Gäddan med Hugo o matte
                                             



                                           Gäddis är en kramig vovve!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar