tisdag 12 juli 2011

Ja jösses i min lilla valplåda!

Här  har varit full rulle med syster på besök och massa hundar. Igår fick vi påhälsning av en man med en Irländsk varghund som var 2,5 år och så jäääädra stor!
Ur den inte jättestora bilen vecklade det ut sig ett stort någonting som fick mig att gå med avvaktande steg. "någonting" hälsade försiktigt på mig med sin nos mot min nos utan att han knappt ens sträckte på tårna.
Hönsen? Ja de försvann lika fort som en avlöning. Soprent.Nada. Inte ens en harkling från nån...

Det var då jag kom på det: min vappe ska ju bli lika stor!
Om inte större för vi kollade skillnader på vovvarna, min vappe har större frambensomfång, större tassar och större öron redan nu...kanske får spana lätt lastbil inom en snar framtid?

I vart fall så fann min surkärring Saga det förgott att hålla besten på avstånd och hon såg inte glad ut. Men det gjorde varghunden =)

Ja vad nytt? Min uppfödare ringde. Nä inte min för mamma är död utan Guerainvappes.
 Trevligt och jag skulle ringt tillbaka men det kom typ..allt i vägen.
 Så kära uppfödare: om du läser det här så lever din valp och har hälsan.
Det kan man inte säga om min matta, sängbord, innetofflor, badrumssvamp, 2 kaniner, havregrynspåsen och min kaschmirkofta a 1600:- (ja helt idiotiskt köp, aldrig mer)

Va? tänker ni...Jo det är rätt....Satte ut kaninerna på blocket och när jag spanade ut nån kväll senare såg jag vappen lattja med en hårig...sak...under utebordet.
Jag skrek och sprang ut. vrålandes `NEJ tog jag undan vappen med Khadaffi var redan död.
Grålle hittade jag en bit bort.
De hade rymt ur sin bur och vappen tyckte det var kul att busa så han hade knäckt nacken på dem. De var inte sönder eller blodiga utan hela.
Jag la dem på verandan och nästa morgon var de borta. Antagligen min grävling som hämtat dem..
Mmmm min karriär som kaninuppfödare är nu över och lika bra är det.
Vandrande pinnar kanske?

Nu skällde jag inte på vappis för det är som att skrika på en unge 2 timmar efter han har ätit upp lördagsgodiset, på en fredag.

Note to myself: Inga mer kaniner såvida de inte är i polyester.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar