fredag 1 juli 2011

Kycklingar kläckta!

Nu har mina kära höns ruvat fram ett gäng med små kycklingar igen. Det är lika roligt varje gång att se dem växa upp.
I förrgår när jag gick ut till hönshuset för att kolla alla för natten hörde jag ett litet minipip. Precis bredvid min toffla satt en liten sågspånsfärgad kyckling ensam och pep.
Den var hackad på ena sidan av huvudet och den fick följa med in.
I ett rede var det en död kyckling och därifrån tog jag en liten levande som sällskap, så nu är båda inne i en bur och de äter o dricker o sover under lampan.

Men jag fattar inte varför hönsen hackar på sina kycklingar.Om man översätter det till människor skulle det vara som om en förälder klappade till nån annans unge när sitt eget barn lämnas på dagis.
fast mänskligheten har mycket på sitt samvete..

En gång hade jag en kyckling som hette Mini, han var helt tokig i mig o satt o skrek o hoppade så fort jag försvann ur synhåll.

Lösningen: jag sydde ett förkläde med en kycklingficka i där han satt o hängde med mig =)

Tantvaffens veterinär ringde och sa att proverna inte tydde på cancer, hurra!!
Nästa vecka är det återbesök för eventuell operation av spottkörteln.
Tur hon är försäkrad.
När jag kom hem häromdan så berömde jag vappen för han inte pissat inne, gick en sväng o kikade bakom soffan. Ehum...han hade pissat på dammsugaren.

jaja det tar tid att bli en mogen ung hund med bra manér.



                                          Jag somnade, när jag vaknade hade vappen busat.

 

                                           


                                           svalt i badrummet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar