lördag 14 september 2013

Sommarens sista dag?

Idag ska vara sommarens sista dag sa de igår på vädret.  Det är sköna 17 grader ute nu och hönsen går och letar de sista flugorna som finns.

Vappis & Stenis har varit på besök i Anderstorp hos varghunden Arrak. Stenis tyckte det var jättekul men Vappis är mer avvaktande och var med mig hela tiden.

Nu har jag börjat med min keramik! Har gjort glasyrprover som ska brännas och fått till 3 st Irländska varghundar som ska skröjas.
Dock köpte jag en stor ugn så det lär dröja innan jag fyllt den med varghundsskulpturer =)

All veden är inne och det mesta är förberett inför höst och vinter.
Hönsen har fått helstädat och ny inredning sen återstår bara det tråkiga att slakta ut alla överblivna tuppar.
Synd på ett litet liv..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar