söndag 19 februari 2012

Hotell First Chicken.

Mina gäster på det 5-stjärniga hotell First Chicken är nöjda och glada. De har utökats till att bli 8 stycken för jag skulle kasta ägg som surkärringarna ruvat och då pep det givetvis i 2!
Inte lätt att skilja ruttna ägg från fullt utvecklade små dinosaurier.
De sitter i sin fågelbur utan botten som jag lagt spån i och har en liten skomakarlampa som värme.
Var morgon så hoppar o skriker de när jag yrvaket hasar förbi mot toan, och givet måste jag stanna och försäkra dem om att "full house breakfast" är på väg.
Ska jag hålla på så kommer jag behöva "full size dipers" om jag inte får pissa i tid.

Tänk vad de är olika i lynnet mina små...................................OK HÖRDE JUST ETT GALANDE UTE?!har ju inte ens öppnat luckan idag...kommer snart!!








EHH-....glömde stänga igår. Köpte jag valeriana ist för rosenrot på Willys tro?

Nåväl....Jo jag har en liten kykklis som är så hemskt mammig, det är säkert en liten tupp och han blir sååå lycklig när han får sitta på min axel när jag skriver.
Ser ut och påminner om förra årets mammiga tupp som jag har på bild när han sitter på min axel.

Jaha ja Jo Gäddnyllet Vappen har blivit stor. På alla håll.
Han lyfter numera på benet nån dm vid kiss, och han kissar över Sagas omsorgsfullt ångande pisseställen.

Tyvärr har min kamera, en liten kompakt från Sony pajjat totalt så några bilder a update finns inte. Jag hjälpte dock till lite med att slänga ner den i bordet för den inte funkade =)

Ja den är nu 6-7 år och har tagit många av mina fina djurbilder så visst, det är väl en välförtjänt pensionering...Precis som i Moderaternas nya Sverige, när du går i pension dänger de dig i bordet eller så får du jobba lite till. Alternativen haglar.

                                                          Saga är kycklingvakt
   


                                                    Kycklingarna är Vappevakt



                                                              spånbad



                                                      "Hem till Vappen" följetång i 5867 delar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar