fredag 3 februari 2012

besiktning.

Så. Nu har jag besiktigat Vappen 2 ggr hos veterinären och han ringde o väckte mig igår för att säga att det såg bra ut alltihop.
Sååå.....vad gör jag uppe nu då?
Har det ett samband?
Vet ej men Vappis har väckt mig 2 ggr o velat nåt. Första gången vid 01 då han gick ut, jag somnade om och han väckte mig med vilt skällande vid 02.
Sen var det dags igen vid 03.
Han har förhudskatarr som jag spolat rent så det kan vara det som besvärar men jag måste säga att mina nerver tål inte att ha varghund.
Inte så att jag blir arg eller nåt för säger han att det är något så är det, men jag blir orolig.
Vaksamt kollar jag varje hårigt steg han tar för att se till så allt är bra.
Sover ha för hårt springer matte fram och lyfter han i kindskägget, ruskar om, ja allt var bra han sov bara.
Har tillochmed fått ett gammalt stetoskop av syrran med förevändningen att jag skulle kolla kycklingägg!
I stället ska jag koppla upp mig på Vappens inre och lyssna efter oljud i maskineriet =)
TUR att jag inte har bekymmer med att gå upp tidigt (hypokondrin ökar frampå dan).

Mina 6 kycklingar äter och frodas och sover nu på en värmedyna bredvid mig. Jag har lagt en korg över så de får lite lugn o ro.
Den ena lilla kykklisen för ett jäkla oväsen så fort jag är utom synhåll och det bästa den vet är när jag hämtar för en stunds gos på en stol framför vedspisen.

Vän av Ordning säger: men fy att ha kycklingar inne!
Vän av Oordning svarar: de släpar inte fram en massa grejjor, lämnat skethuslocket öppen så hundarna kan dricka, och orsakar Matte oroligt hjärta!

Det är jag som är Oordning om ni undrar....
                                          

                                           -Kolla grabbar! Ett maskhål!





                                            Mmmm...svala marmorbord.



                                            En tidig gnistrande kall morgon. Att matte är sur och är
                                            ute i pyjamas för att hämta ved syns inte.



                                            Ja så går det när kattfan pissar i strumplådan!
                                            Måste vart ett sjätte sinne när jag döpte honom
                                             till Pissejanson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar