onsdag 23 mars 2011

Gucci för rädda/ Gucci for fear..

Igår låg jag i badet med fejjan inkletad. Kletet var i nämnd ordning: E-vitamin för hästar, honung, kaolinlera, kaffesump, kardemummamjöl.

Låter skit men man blir fin i hyn =)

Jag hade öppnat fönstret för det är så härligt med sval luft när man har ett varmt bad, gärna med en god aromaolja i.
I godan ro läste jag en trädgårdstidning jag fått av grannen, och planerade i huvudet var tulpanerna ska stå, gladiolusen blir fin vid staketet..kanske en vit buskros längs vägen?
Likt en fullblodstourettare mumlade jag "chicken" mellan varven och tänkte på mina höns...
Så när jag var inne i min egen lilla kletiga värld så hör jag steg som går utanför..sakta och vidare ner mot vedboden.
Jag fullkomligt frös till is!  När jag brutit mig ur ismassan tog jag på mig morronrocken, ficklampan i ena handen och en nyvaken vakthund i andra. Vi smög runt bilen och ner men kunde inte se nåt. Jag har ju haft älgar här så det kunde ju var en älg kanske..
Nästa dag så var dörren till andra ingången på huset öppen, så visst har vi haft ovälkommet besök. Det blir inget jävla Gevalia här inte!
 Funderar på att be Khadaffi trumma ihop några trupper och sätta henne på vakt. 
Fast givetvis så åker jag väl på att betala sjukhusräkningen om en bandit blir biten...
Jag tog en extra skvätt med Gucci för att göra mig lite modigare. KYCKLINGAR VAR ÄR NI? jag är ensam ju.=(


Yesterday Í was taking a hot eveningbath with my face covered in the most natural and pampering mud u can imagine. It was:  E-vitamin for horses, honey, koffeleftovers ( you know, the powderish thing that is left after a brew) and cordomum.
Probobly I lookt like shit but its nice for the skin  =)
I was eveningdreaming with a gardenmagazine, wondering were to put my new gladiolus, hows my roses manage our winter..pink tulips... the window was open to let a cold breeze in to my muddy little face.
Just like a Tourettes person I mumbled "chickens" every now and then, thinking of my farting feathers.....
So in my dreamworld I suddenly heard fotsteps outside in the dark! I completely froze!
When I manage to get out of the freeze I put gown on, tourch in one hand, very tired and confused garddog in the other.  Looked around- nothing there. I have moose here around and in garden, maybe its them?
Next day I discovered the door on the other side of the house vas open. It was no moose..
So now Im thinking of to get Khadaffi out there with her troops, but Im gonna pay the bill if a thiev get bitten I guess.
I took a little x-tra Gucci on me to bring braveness to my heart.  CHICKENS WERE ARE U? Im lonley..
                                        DogSecurity Ink." Bite on demand, bark without demand"
                            Khadaffis wartroops. Melvin the Marvelous & Beckomberga avd 3.

2 kommentarer:

  1. Melvin är en warrior.. fast kanske inte som Khadaffi..

    SvaraRadera
  2. Melvin försöker så gott han kan. Inte illa för att vara en sån liten skit.

    SvaraRadera