onsdag 9 maj 2012

Ack denna ljuva vår!

En update på vad som hänt här på Jeppagård sen sist.
Vappen -den irländska storsnoken har varit bortlämnad i 2 veckor då min gamla tik Saga behagade löpa.
Han slutade äta, gick ner i vikt och längtade bara hem till kärleken.
Håller på som bäst att göda upp honom igen. Han fick en skitäcklig kokt grislever..uuuurrrrkk.....men det gick ner.
Jag funderade på att skaffa en till hund och fick till ett möte med en 4-årig Irländsk varghundshane.
Min Vappis var försiktig men den hunden bad honom gräva ner sig på komposten, ja han försökte tillochmed hjälpa Vapps att komma ner i läge för kompost.
Så därmed är planerna på lekkompis till honom övergivna för tillfället.

Jag är lika mycket hängiven kaffe/data/kyckling/hund i sängen som jag alltid vart.
Underbart med en morgon som får utvecklas lite som den vill.
En liten marantupp sitter på min axel och studerar Vappens pung som han ogenerat vänder upp i vårt fejs. Han tycker ju det är såååå skönt att ligga på rygg med tassarna i vädret!


Nakenjan är mer näck then ever. Han var inne och jag hade tänt ett ljus.. yankee candle "choklad tryffel".
Plötsligt luktade det bränd tagelmadrass!
Jag sniffade lite på datorn, inget där. Tog en sniff i Vappens ..ehum...dark side, inget där heller.
När jag vände mig om satt Nakenjan på köksbänken med en halv stjärt kvar.
Han hade lagt röven ovanpå ljuset i sin iver att få till en snygg profil i motljus.
Nu kan man tillochmed se hans lilla bajlåda helt ogenerat.
Precis som med människor så är barnstjärten söt men gubbarslet något mindre tilltalande.

Stackars Nakis! Funderar på att ge han en liten dockkalsong att dölja obehaget med =)
Finns säkert rövförlängning på nån salong som åtar sig udda uppdrag...

                                           Maranen Muppen & Mongot på promenad.



You are my leader!



                                            Jag fångade räven!
                                              


Ett minipyckel som solar på Costa del Kökssoffa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar